Primary Advertiser

כנסו לאוטו וניסע: 5 המלצות למסלולי טיול קלים עם ילדים

בשיתוף דאצ'יה

22.9.2022 / 10:47

חגי תשרי הגיעו ואיתם החופשים של הילדים מהמסגרות והזדמנות, אולי אחרונה לפני החורף, לטייל איתם בטבע. אז אספנו לכם מסלולים קלים שפשוט חייבים להגיע אליהם עם הדאסטר שלכם, והילדים כמובן

דאצ'יה דאסטר. יח"צ,
דאצ'יה דאסטר/יח"צ

חול המועד הגיע ואם לא תכננתם נסיעה לחול יש לכם לא מעט ימי חופש עם הילדים, וכדאי שתנצלו את מזג האוויר המתקרר וגם את הדאצ'יה שלכם, לטובת טיולים בארץ היפה שלנו. לשם כך הכנו עבורכם מסלולי טיול קלים במיוחד עם הילדים שיעזרו לכם להעביר כמה שעות בטבע בלי מאמץ.

גבעת התנ"ך - טבע בירושלים

החצב פורח עכשיו בכל חלקי הארץ - מהחבל הים תיכוני, לאורך מישור החוף, עד הר הנגב והאזורים המדבריים הקשים ביותר בישראל. אחד המקומות המיוחדים לצפות בחצבים הוא בגבעת התנ"ך בירושלים, אתר טבע עירוני יפיפה עם הרקע המדהים של חומות העיר העתיקה. באופן כללי, הגבעה שופעת פריחה עונתית בסתיו, בחורף ובאביב.

הכניסה הכי נוחה ומתאימה למשפחות וילדים היא ממגרש החנייה בדרך חברון מול מלון הר ציון, לשם ניתן להגיע בקלות עם ה-SUV שלכם. שבילי ההליכה בגבעה קצרים מאוד ובהליכה של 150 מטרים מגיעים מהכניסה המזרחית לכניסה המערבית של הגבעה שתחומה בכמה מבנים היסטוריים מעניינים ששווים ביקור כמו הכנסייה הסקוטית ותיאטרון החאן הירושלמי שווים ביקור. ניתן לעשות פיקניק במקום רק תדאגו שלא לדרוך על הפרחים המוגנים.

נחל קטיע בפארק נשר. איל שפירא, מערכת וואלה!
כיף גדול לילדים. גשר חבלים תלוויים/מערכת וואלה!, איל שפירא

פארק נשר - "החבלים התלויים"
למרגלות הר הכרמל הנהדר נמצא פארק נשר, כשבמרכזו האבן השואבת של הפארק - גשר החבלים התלויים. לנעשה שני גשרים, התלויים מעל אפיקו של נחל קטיע, שאורך כל אחד מהם הוא כ-70 מטרים. הגשרים האלה יספקו לילדים שלכם הנאה צרופה וההגעה אל הפארק והגשרים כוללת הליכה קצרה של כמה דקות מהחניה הצמודה.

מומלץ להמשיך למסלול המלא והמעגלי שמסומן בשטח שאורכו כ-2.5 קילומטרים קלים, הכולל את ערוץ הנחל וחולף בחורש המוצל, כך שתוכלו להעביר פה בכיף חצי יום קליל ונעים.

אגמון פולג
לפני כשלוש שנים נחנך ליד מושב אודים אגמון פולג - אתר טבע שרבים לא מכירים. המקום שימש בעברו כמחצבה לכריית כורכר שננטשה והתמלאה במי תהום והפכה לאגם קטן שסביבו צמחיה וחיות בר קטנות ויותר גדולות. באתר נמצא שביל הליכה קצר ומעגלי, באורך כקילומטר אחד, המתאים לכל המשפחה.

המסלול הקצר כולל כמה נקודות מוצלות שיכולות להוות מקום מושלם לפיקניק. בראש הגבעה אף הוקם מצפור עם שילוט הסבר ואיורים רבים של בעלי הכנף הנמצאים באיזור ולמטה נמצאת חורשת אקליפטוסים.

מדובר על טיול קצר שיכול להיות יעד עצירה בדרך צפונה, אבל גם יכול להוות גיחה קטנה לטבע למי שגרים במרכז ורוצים קצת לצאת החוצה למרחבים ולטבע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נחל ציפורי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
אחד מאתרי הטבע היפים ביותר בישראל. נחל ציפורי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

נחל ציפורי
נחל ציפורי הוא אחד מאתרי הטבע היפים ביותר בישראל, במיוחד כשהוא שוצף וקוצף במים, אבל גם בעונת הסתיו והאביב הוא מקום מושלם לטיול בטבע עם הילדים ולפיקניק.

מחניון שביל נחל ציפורי שאליו ניתן להגיע עם קרוסאובר בקלות, יוצא שביל אספלט מישורי שנסלל בשנים האחרונות ומותאם להליכה קלילה עם ילדים ואפילו לעגלות. השביל המרכזי יוצא לכיוון הגת העתיקה והמערה - חד כיווני באורך 1 ק"מ לכיוון אחד. שביל אחר קל גם הוא מוביל לטחנת הנזירים היפה - כנראה המוכרת ביותר - ולעץ עתיק וגדול שניתן לעשות מתחתיו פיקניק ואפילו על האש. בנוסף, במקטע שבין הישוב ראס עלי לקיבוץ הסוללים, הוקמו שבילי הליכה ורכיבה באופניים, ובצידן פינות פיקניק ושכשוך בבריכות קטנות.

שביל הבורות והבארות פארק בריטניה
טיול קליל להפליא זו ההגדרה הכי טובה למסלול האחרון והנפלא הזה שנמצא בכניסה הצפונית של פארק בריטניה. נוסעים בכביש צר לצד חניוני פיקניק ולאחר פחות משני ק"מ מגיעים לפיצול כבישים. כאן מחנים ומחפשים את השלט "חניון בור המים".

המסלול המעגלי והקל נמשך כ-3 ק"מ והוא כולל, איך לא, בור מים עתיק בתחילת המסלול, מערה קטנה, גתות מהתקופה הביזנטית, טרסות ונוף נהדר של עמק האלה מפסגת הגבעה. מדובר על מקום מושלם גם לפיקניק, והחלק הכי טוב - את המסלול הזה אפשר לעשות בכל מזג אוויר.

בשיתוף דאצ'יה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully